OMNIKANALKOMMUNIKATION FÖR TUI

Sigma har hjälpt TUI med implementering och support av en lösning för omnikanalkommunikation i ett enda gränssnitt. Lösningen kommer i form av Sigmas Mobile Communication Platform (MCP).

Reseföretaget TUI Nordic har samarbetat med Sigma sen 2006. Genom Guide Online, den digitala service företaget ger alla sina kunder via appen Min Semester, samt via SMS och e-mail, har kunderna direktkontakt med guiderna på resmålet – både före och under semestern. Resenären, lokala guiden på resmålet, kundtjänst och webb delar samma information i ett och samma gränssnitt.

Nyckeln till Guide Onlines framgång är en personaliserad och differentierad dialog – resenären skall uppfatta att varje meddelande är aktuellt, informativt och relevant. Sigmas omnikanalplattform möjliggör att rätt budskap till rätt person vid rätt tid och via rätt kanal kan skickas och tas emot.

TUI Nordic har genom Guide Online möjligheten att kombinera viktig information och service med kommersiella och personliga erbjudanden i dialogen med kunderna.

Fritidsresor, StarTours och Finnmatkats var tidigare varumärken som nu ingår i TUI.